Bloodbowl Ligue de Berck

Un championnat de Bloodbowl online pour les frères de la Côte d'Opale
 
PortailAccueilCalendrierGalerieFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexionVos équipes et + +Etat des serveurs pour jouer

Partagez | 
 

 Le réglement

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Admin
Admin


Nombre de messages : 150
Date d'inscription : 11/02/2007

MessageSujet: Le réglement   Mar 23 Sep - 19:51

Le comité des veuves de joueurs de Bloodbowl affichent ici le réglement officiel de la nouvelle saison.

1/
Les équipes sont engagées sur un montant de 1 200 000 PO

2/
Chaque équipe peut engager des alliés en début de saison hormis les races excluant les joueurs alliés en son effectif. Il ne peut y avoir que deux joueurs alliés ensemble sur le terrain. Dans le cas contraire, le coach concède automatiquement le match en cours

3/
Les champions feront leur entrée à la mi saison. Pour les achats de mi saison, des primes seront distribuées par le Comité aux coachs selon leur disponibilité à la vie du championnat ( envoi rapide des courriers, gestion rapide de son effectif ... )

4/
Les infirmiers du Comité possèdent un guérisseur miraculeux:
Chaque mort sera comptabilisé Blessé grave.

5/
Les seules compétences acquises par les joueurs sur le terrain en fonction de leur prestation sont comptabilisées.
Toute action du public annule les mérites du joueur.
Sur un 'paquet raté' entraînant une blessure, le joueur le plus proche de l'action gagne les points de compétence en rapport.

6/
Les équipes acceptées sont celles de la liste affichée. Deux équipes au plus d'une même race sont acceptées.

cheers


Dernière édition par Admin le Dim 28 Sep - 21:11, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://bbbl.forumactif.com
Admin
Admin


Nombre de messages : 150
Date d'inscription : 11/02/2007

MessageSujet: Modifications sur les règles des alliés   Ven 26 Sep - 20:29

Le comité vient de ressortir d'une vieille malle un règlement concernant les alliés !
Voici le texte ( en Anglais siouplait)....si vous continuez la lecture, vous verrez les modifications que cela amène pour le championnat 120 !

Citation :
"Blood Bowl New Teams
These a new Blood Bowl teams by Jervis. Some editing is done afterward. Complete rule modifications are noted.
Mixed Teams
These rules replace the Mixed race Teams from the Journal. All teams now have a list of allied races, as shown on the table below. A team can draw allied players from any allied race. Allied players can be selected from the appropriate team list, or be a star play of the appropriate race. The limits on the number of players allowed in a team must be divided by 4 (round up) when selecting allied players for a mixed race team. Only Linemen (or equivalent players - if the team consists of multiple races, lineman is basic player for each race), Big Guys and 'secret weapon' star players may be hired as allies. Star players simply count as an player of their race in specified position (use common sense).

Allied players are hired using the normal rules. However, if you take an allied player, each allied player reduced your fan factor immediately by 1 point to represent fans giving up on the team for hiring 'foreign' players. Fan factors lost in this way are gone for good, and can't be got back if the player latter leaves or is killed (although you can still gain fan factors after a match by rolling on the fan factor table). Exception to this rule are 'stunty' players. Because fans don't mind the little guys so much (they're kind of like team mascots), you can include up to 4 in the team before its fan factor will go down (i.e. each stunty player only counts a 1/4 when reducing fan factors). In addition, Big Guys do NOT cause a loss in fan factor, because most fans love to see such players on the field. Chaos teams do not lose fan factor for allies.

A team with a fan factor of 1 can try and hire allied players if the coach wants. Pay out the money for the player and then roll a D6: 1-3 = the player is intimidated by the hate mail he receives and runs off (with his hiring fee, the git!); 4-6 = the player sticks it out and remains with the team. In either case the teams fan factor remains at 1 point.
MIXED RACE TEAMS AND TEAM RE-ROLLS
There is no denying that mixed race teams are simple not as efficient and well trained as other teams. To represent this the coach of mixed race team must roll 1D6 for each allied player in his team at the start of each half (and at the start of overtime if it occurs). This roll must be made for each allied player, there is no excpetions. Each dice that comes up with a '1' reduces the number or team re-rolls the coach has for that period by 1. If a team doesn't have enough team re-rolls to meet the loss, then the opposing team gains re-rolls equal to the shortfall. For example, a team with 4 allied players and only one re-roll manages to get three 1's at the start of a half. This reduces its re-rolls to none, and gives the opposing team an extra two re-rolls to use for the half! Note that this is especially cruel if you go into overtime, as you are unlikely to have any team re-rolls left to give up!

Original Jervis rules prohibit initial allies and limits star players, but are ignored in my version -Kalle
ALLY LIST


Chaos> Chaos Dwarf, Dark Elf, Goblin, Orc, Skaven, Minotaur,
Ogre,Vampire
Chaos Dwarf > Chaos, Goblin, Orc
Dark Elf > Chaos, Minotaur, Vampire
Dwarf > Human, Ogre
Goblin > Chaos, Skaven, Ogre, Orc
Halfling > Human, Ogre, Treemen, Wood Elf
High Elf > Human, Wood Elf
Human > Dwarf, Halfling, High Elf, Wood Elf, Ogre
Orc > Chaos, Chaos Dwarf, Goblin, Ogre
Skaven > Chaos, Goblin
Undead > Chaos, Dark Elf, Minotaur, Vampire
Vampire > Chaos, Human
Wood Elf > Halfling, High Elf, Human, Treeman


Notes On The Allied Teams Table

* Bull Centaurs, Rat Ogres and Trolls: Note that these aren't on the list of allies above. This is because they are incorporated directly into the Chaos Dwarf, Skaven and Goblin teams lists!
* Chaos: The fan factor of a Chaos team is not reduced for hiring allied players. However the special rules about team re-rolls do apply.
* Undead: Undead players cannot be hired by other teams, as they need the team Necromancer to erm, remain active.
* In addition, Skaven and Chaos Dwarf teams are not allowed to take allied Big Guys, so you can't include allied Ogres in a Skaven team, for example. Finally, the maximum number of allied Big Guys allowed for any team is 2 in total. This means that the only type of team allowed to include more than 2 Big Guys in its line-up is a team of Big Guys (i.e an Ogre team, or a Treeman team etc).

Finally, please note that it is intentional that some races can be taken as allies by a race they can't ally with themselves. For example, Chaos Dwarf teams can include Goblin allies, but Goblin teams can't include Chaos Dwarfs (after all, can you imagine a proud Chaos Dwarf playing for a team of Goblins!) "

1/ Le comité réfléchit à d'autres alliances possibles et s'est mis en relation avec les instances sportives de chaque race engagée dans le championnat 120 pour officialiser ces rapprochements raciaux et rendre possible un jeu d'équipe cohérent.

2/ Les règles du coût de popularité sera appliquée

3/ Les joueurs de base seront les alliés possibles et selon des sources sûres une réfléxion concernant une possible extension aux autres postes est en chantier !
Ajout du 28 septembre 2008: Les alliés sont donc permis selon les règles communèment admises si et seulement si les gouvernements concernés acceptent les rapprochements des nations.

4/ Le comité passe le montant alloué au coach à 1 200 000 au lieu de 1 300 000 Po.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://bbbl.forumactif.com
 
Le réglement
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Mise à jour de la liste des cartes bannies et du réglement d
» Le réglement du forum.
» "L'Union fait la force III" : pré-réglement
» [RÈGLEMENT] COUPE DE LA LIGUE 2510
» Réglement recrutement

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Bloodbowl Ligue de Berck :: Alliance et Chaos 2008 :: Archives :: Championnat 2008/2009-
Sauter vers: